GossameR

Alla inlägg under januari 2009

Av M J - 7 januari 2009 18:41


saknad...


Av M J - 7 januari 2009 13:46
Av M J - 7 januari 2009 12:56


Så många tankar som aldrig tycks

finna sin vandrings slut

Som en Isbjörn på sydpolen

varför är jag den enda utan frack?

Vill inte smälta in

men jag vill känna mig hemma

rätt...meningsfull

Om jag vart tvungen välja en plats

för resten av mitt liv

Då vill jag vara i närhet av djur och natur

men kanske är det där jag går vilse

För egentligen behöver jag ju inte alls välja

inte här inte nu, än ser jag inte slutet

så varför går tankarna i dom banorna?

Måste börja se ut genom mina sidofönster

innan jag missar allt som passerar där ute..

Tabula Rasa..det oskrivna bladet

Går det att återvända?

Det materiella kan så lätt tas ifrån oss

det enda vi har är vår egen historia

det är bara författaren själv som påverkar

om den blir bra eller inte.


Vet inte alls vart jag ska på min resa

på nått vis känns det som att jag

i rädlsa för ensamheten

plockar på mig fler och fler passagerare,

fler än mitt fordon klarar av

och färden går saktare och saktare


1½ vecka till Dublin

det blir en bra tid att fundera lite

bara jag, för mig själv

nice!

Av M J - 6 januari 2009 12:14

 För er som känner mig så vet ni ju

att tårar är nått av det absolut äckligaste jag vet

varför kan jag inte svara på men så är det iaf

så man kan ju gott undra varför 17 jag gräver i det här

så här i lunchtider och allt 


men hur som helst..


Gråt är ett emotionellt betingat beteende hos människan.

Beteendet, som har en kommunikativ funktion,

är endast delvis viljestyrt och består av en kombination

av tåravrinning från ögonen, speciellt andningsmönster.

Ibland förekommer ett ljudligt läte,

vilket ofta blir mer påtagligt om den gråtande försöker prata.

Det speciella mönstret i andningen består av att framför allt

utandningsluften pressas fram stötvis

på ett sätt som påminner om det vid skratt,

varvid upprepade, korta kluckande och

frikativa ljud uppstår i de övre andningsvägarna,

då stämbanden försöker parera de plötsliga avvikelserna

i luftströmmen. Den kraftiga tåravrinningen får ofta

den gråtande att då och då snörvla,

det vill säga göra en kraftig viljestyrd inandning

genom näsan för att förhindra utrinning genom denna.

Gråt kan också framkallas på grund av smärta.

Gråt framkallas framför allt av negativa känslor,

exempelvis sorg och förtvivlan,

men kan även framkallas av oerhörd lycka

eller andra starkt upplevda känslolägen.

Förutom att ha en rent informativ funktion

för bevittnande personer väcker gråten

ofta medlidande hos dessa, vilket kan gynna den gråtande

och därmed torde vara den främsta funktionen.

Precis som skratt och gäspningar tenderar gråt

vara socialt "smittsamt".


Summa summarum

Vi gråter för egen vinning

för att det kan gynna oss

kanske i en underdådig situation

lite som hunden lägger sig å visar magen kanske?

glädjetårar då? jaa..svårt hålla känslorna i styr

eller inte vet jag..verkar iaf som nått vi kunde vara utan

man lär sig nått varje dag, so no more tears then

fast det stämmer ändå inte...vi gråter ju i ensamhet oxå

hur tusan skulle det gynna en..

faan..fundera mera kanske

gör om gör rätt


lunch!

Av M J - 6 januari 2009 11:45


 -----

somehow you always manage

to put the P into pain

It's not a bad description

on how you slowly drive me insane

And you see it's not me

living a lie or chasing a dream

it's you painting the monday

into bright colours, yes it seems

Seems like the perfect way to pull me up

but I wasn't even down

so I beg you please stop

Stop intruding my everyday life

Stop telling me stories

Stop twisting that knife

Cause I'm alright

It'll be ok

just leave me alone

stay out of my way

-----


funderat lite på det här med tårar

varför gråtet egentligen människor?

alltså...vet man verkligen varför?

sammankopplat med vårt känsloliv på något vis

men vaaaarfööör

skulle det spela någon roll om vi inte hade förmågan

spelar det en fysisk roll?

det här måste nog googlas..

i jakten på ett svar ;)


Av M J - 5 januari 2009 21:15


jaha

Kung OCH Drottning över jorden

antagligen på väg mot en president post i universum

that's were I'm heading

länge sen jag kände såhär nu

antar jag varit nere utan att riktigt märka det

dolt i trötthetens dunkla mörker..

Men nu e jag på väg upp

Funderar på att bli hollywoodskådis (Oscar here i come!)

designer (peta ner gucci å gänget)

kanske släppa någon skiva (det blir guld dirket!)

å eventuellt ett appearence i olympiska spelen (kulstötning kanske?)

vi kan kalla det för det maniska i depressionen

eller nått


Any ho...


på lite för bra humör helt enkelt

men jag orkar inte bry mig just nu

jag tänker haka på ist

använda det

jag kanske till och med hinner bli lite kreativ

ja jag menar i praktiken


Måste ta tag i möbleriet

furniture for fun

eller något sådant

men på riktigt

jag har pengar stående i mitt föråd

dom måste bara omvandlas

Jag veeeet att det är klyschigt

men Nytt år..nyyyya möjligheter

jajjemen!

(paus för samtyckande applåder)


så imorn blir min uppgift att handla

färg

sandpapper

och spackel

as a start


nu blir det film

å ett försök att lugna ner sig..


Adieu!

Av M J - 5 januari 2009 09:32


Jaha vänner..här har ni min kärlek 2009 

Låter ju onekligen spännande

jaa..kanske inte första halvan men sen

passion och allt..wow!

tillåt mig små-le

nää....det här synar jag :)

Undra hur dom kom fram till dom där datumen?

tärning..lotteri..människan?

who knows..

finns förresten ett underbart radioklipp

där dom ringer till dom som gör horoskopen

vilka motvilligt erkänner att

joo, det är bara för nöje

finns ingen som helst sanning i det hela

*lol*

ska se om jag kan vaska fram det..




STENBOCKEN


Du har höga ambitioner

I år odlar du dina mest sakliga och konkreta sidor.


Du låter inte kärleken komma i vägen för dig.

I synnerhet under våren är du riktigt upptagen,

det handlar om ekonomi, bostad, jobb och ambitioner.

Har du en partner måste denne vara förstående; du tröttnar fort och är inte ett dugg romantisk.

Möjligen kan slutet av april bjuda på ett par lekfulla veckor.

Sommaren blir bättre, särskilt om du unnar dig helt lediga dagar.

Du behöver slappna av,

annars tar kärleken inte alls fart och inte lusten heller.

9/6 är annars en riktigt glödhet dag och

sensommaren kan bli riktigt spännande.

7/8 är en fin turdag att komma ihåg.

Hösten blir också riktigt fin med många sexiga dagar,

26/9 till exempel.

Visserligen kan en kärlekskris dyka upp i slutet av oktober,

men bortsett från det blir andra halvan av 2009

mycket lättare än första halvan.

17/12 får du en positiv överraskning och därifrån

till årsslutet handlar det dessutom om passion.

Skall du alls falla hals över huvud i år blir det troligen då.


Heta tecken: Tvillingarna, Kräftan


hm..från 17/12 till årsslutet..

det blir inte mycke passion det..

oh well..I think I'll manage


Lyssnade på väderrapporten på radion idag

"Det ser ut som att vi får klart väder imorn"

eeeeh?

jaha, ja det lät ju...säkert...och bra


Åter från shoppingturen med Loreena

än sitter dom gammla takterna i =)

vart lite smått å gott

massor jag inte behöver

Oh Yes!

jag ÄR en slav i konsumtionssamhället

men lugn lugn kamrater

det löser sig nog ska ni se..


här har ni en gammal goding så länge..


http://www.youtube.com/watch?v=Ctb-SrwL884



Av M J - 4 januari 2009 21:40


jag har bestämt mig

det blir en "ja-vecka"

kan väl inte skada någon?

På måndag är det Rock 'n Roll!


jag ska börja glädjas mer med andra

det känns ju bra för fan

å försöka hjälpa

det vill jag göra

hjälpa

för att jag är självisk

och det får mig att må bra


G'natt!

Presentation


Il mio nome é Mia.
Mia é la Mia.

Jag heter Mia.
Mia betyder Min.

Det är jag.
Jag är min.
Och ingen annans.

Omröstning

Om du lägger en banan i en byrålåda och stänger, ligger den då kvar där?
 Ja, det är klart!
 Nej, den är borta..
 Det kan man aldrig säkert veta..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guests 'n such


Ovido - Quiz & Flashcards